Amióta blogolok, most fordult elő másodszor, hogy fizettem valamilyen információért. Első alkalommal – ha jól emlékszem – egy brit levéltárnak fizettem egy digitalizált dokumentum-gyűjteményért, most pedig egy 1979-es hetilapot rendeltem az Egyesült Államokból.
Az újság számomra nem ezért érdekes, de mindenképp említésre méltónak gondoltam, hogy egy kétoldalas hirdetést is tartalmaz (már el is felejtettem, hogy léteztek dohánytermék reklámok a világon), mintegy időkapszulaként, hogy az amerikai hadsereg hogyan hirdette magát egy népszerű hetilapban, a hetvenes évek végén.
1979-ben olyan gondolatok kerültek megfogalmazásra, minthogy „The fact is: the modern Army requires modern skills, many of wich are highly valued in civilian life as well.” Mindezt a remélt kölcsönös előnyök világos felvázolása követte.
A másik kedvencem a „There’s no military hardware to replace the human heart, no computer to out-think the mind. We need people.” Milyen aktuális és meghaladott egyszerre ez a gondolat. Elgondolkodtató.
A cikkhez ITT lehet hozzászólni. Ha tetszett, ne maradj le a következőről: