Mostanára a legtöbb média egyetért abban, hogy Izrael halálos alagútcsapdába csalta a Hamász fegyvereseit, amikor a nemzetközi sajtót felhasználva elhitette, hogy szárazföldi beavatkozásra készül Gázában.
Az álhír hatására ugyanis a Hamász terroristák állítólag a föld alatti alagúthálózatba vonultak vissza, amit ezzel párhuzamosan az izraeli hadsereg lebombázott, illetve felrobbantott, jelentős részben megsemmisítve ezzel a föld alatti hálózatot.
Érdekesség, hogy ezek az alagutak 2014-en már komoly szerepet játszottak a konfliktusban, bár akkor még főleg a határ alatt húzódó támadási csatornák kerültek a reflektorfénybe.
Valójában azonban az alagutak építésének körülményei, a gázából induló rakétatámadások és az arra adott izraeli válaszreakció, majd annak várható kritikája akár már 2009-ben is íródhatott volna.
Érdekesség, hogy az acél- és cementszállítmányok gázai blokádja 2008 környékén egyébként ugyancsak kritika tárgya volt, miközben azóta a legtöbb híradás kiemeli, hogy a gázai alagutakban használt megoldásokhoz rengeteg nyersanyagra és persze: pénzre volt szükség.
Erre a mai napon az IDF és az izraeli külügyminisztérium teljesen azonos tematikájú videói hívják fel ismét a figyelmet, mondván az alagutak a Hamász érdekeit szolgálták, és olyan erőforrásokból épültek, melyek eredeti rendeltetése a civil infrastruktúra helyreállítása, vagy fejlesztése lett volna.
Az IDF most több, mint 60 mérföldnyi alagút megsemmisítéséről számolt be, ami mindenképp figyelemreméltó, főleg, hogy 2014-ben egyszer már ugyancsak határozott lépések történtek az alagútrendszer felszámolására.
A borítókép illusztráció.
A cikkhez ITT lehet hozzászólni. Ha tetszett, ne maradj le a következőről: