Honvédelem és nemzetbiztonság

Szeged International Airshow – 2021

Szeged International Airshow

A tavalyi, rendhagyó módon a Tisza-partra szervezett, egyébként rendkívül látványos és izgalmas rendezvény után, idén ismét a megszokott formában került megrendezésre a „szegedi repülőnap”, illetve pontosabban a Szeged International Airshow.

Az idén három naposra bővült rendezvény kapcsán fontos megemlíteni, hogy a pénteki napon most eljött a Gripen, ami azután szombaton folyamatosan beszédtéma volt, akármerre jártam.

Szeged International Airshow

A Magyar Honvédség más eszközzel nem vett részt a rendezvényen (illetve, statikusan, egy toborzósátorral), emellett pedig a Rendőrség egyik helikoptere erősítette egy rövid ideig a rendészeti jelenlétet. Ez érdekes kontraszt például a mai, börgöndi repülőnaphoz képest. Pedig a szegedi embereket úgy tűnik, hogy érdekli a Magyar Honvédség, a sátoruk előtt ugyanis folyamatosan sorban álltak az emberek.

A statikusan kiállított repülőgépek közül kiemelném a Magnust, amely most Octopus nélkül volt megtekinthető, illetve az új, szegedi szerzeményt, egy North American T-28A Trojan-t.

Szeged International Airshow

A dinamikus bemutatók közül nekem a csoport kategóriában a Pioneer Team bemutatója tetszett legjobban. Én – teljesen szubjektíven – úgy éreztem, hogy a Retro Sky Team bemutatója most nem állt olyan jól össze, mint azt korábban már megszoktam.

Szeged International Airshow

Az egyébként rendkívül látványos, egyéni bemutatók közül számomra vitán felül Veres Zoltán vitte el a képzeletbeli pálmát, aki meglepően merész földközelségben hajtotta végre a programját, bár azt is hallottam, hogy ez tőle egyáltalán nem szokatlan.

Szeged International Airshow

Óhatatlanul felmerül az összehasonlítás a mindenkori kecskeméti repülőnapokkal, ami idén különösen aktuális, hiszen mindkettőt megrendezték. Én erre azt tudom mondani, hogy a szegedi rendezvény más.

Szeged International Airshow

Másként jó, mert sokkal emberközelibb, sokkal áttekinthetőbb, és sokkal látványosabb abban az értelemben, hogy még egyetlen vitorlázógép sem veszik el a látótérben, egy négygépes minikötelék pedig szinte már az egész látóteret képes lefedni, illetve a szemfülesek akár a pilótákkal is találkozhattak.

Szeged International Airshow

Voltak egészen meglepő élmények is. Ilyen volt például, amikor az L-29 szinte beparkolt a nézők közé, a műrepülők talajon végrehajtott, füstfelhős forgolódása, vagy épp „gumiégetése”, illetve a helikopteres cukorka-szórás.

Szeged International Airshow

És másként rossz, mivel a sétarepülések indításai, illetve a délutáni programszünet alatt könnyen a látnivalók végére érhetett a repülés iránt érdeklődő. De ezen a téren is igyekeztek a szervezők fejleszteni, hiszen ugrálóvár, szimulátor, MiG-21-es és veteránautó kiállítás is várta az érdeklődőket.

Szeged International Airshow

Összességében azt gondolom, hogy egy remek program akár a szegediek, akár a távolabbról érkezők számára, és a nézőközönség soraiban nagyon sok, kisgyerekkel érkezőtől hallottam, hogy már tegnap is kint voltak. Ők nagy átéléssel mesélték, hogy a péntek esti fényjáték részének tekintették például azt a hosszanti tüzet, amit végül a tűzoltók oltottak el.

A lényeg pedig, hogy találkozunk jövőre ugyanitt, ugyanekkor. Köszönöm továbbá, hogy a szervezők és rendezők lehetőséget biztosítottak a rendezvényen való részvételre, illetve, hogy egészen különleges helyszínekre is eljuthattam a rendezvényen a segítségükkel.

A cikkhez ITT lehet hozzáólni. Ha tetszett, ne maradj le a következőről:

Ajánlott tartalom