Meglepve láttam az M1 műsorában, hogy a Terrorelhárítási Központ idén is lehetővé tette, hogy belső felvételek készüljetek Putyin biztosításáról. A képek legalább olyan érdekesek, mint legutóbb, 2017-ben, ami viszont a fülemet ütötte meg, hogy a Híradó szerint Putyin idén jóval szerényebb biztosítással érkezett, mint 2015-ben.
Ami lehet, hogy valóban így van, de szerintem így sem kell azért szégyenkeznie, hiszen a látogatásával összefüggő repülőforgalom szerénynek egyáltalán nem nevezhető. Az előkészületek már napokkal korábban elkezdődhettek, hiszen 2019. október 27-én délben két orosz katonai Il-76MD érkezett Budapestre (RA-78835 és RA-78842).
A Kisgépes Csatorna spottere szerint Putyin konvojának autóit hozták a meglehetősen termetes orosz katonai szállító repülőgépek. Ezt követően vélhetően több kisebb-nagyobb repülőgép is megfordult a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren a látogatással összefüggésben, de a legfontosabb járatok Putyin látogatásának környékén érkeztek.
Az nyilvánvaló, hogy Putyin 2019. október 30-án egy elnöki Il-96-300-al érkezett (RA-96022), viszont mellette ugyanazon a napon jött még egy másik Il-96-300 (RA-96018), illetve egy további Il-96-300PU is (RA-96021). Összesen tehát legalább három orosz kormányzati Il-96-os járt Budapesten Putyin látogatásának napján, két katonai Il-76MD pedig azt előkészítendő.
Egy további orosz Tu-204-300 (RA-64059) repülőgép és egy Szuhoj Superjet 100-95B VIP (RA-89053) még 2019. október 29-én érkezett. Előbbi nem Moszkvából, hanem Genfből, és Putyin távozásával együtt hagyta el Budapestet Moszkva felé. Ugyancsak Putyinnal távozott Moszkvába egy Bombardier Global 6000 is (2019. október 29-én érkezett Moszkvából).
A nap legérdekesebb távozói ezzel együtt is az a két Falcon7x, amelyek lajstromszáma nem jelent meg a Flightradar24-en, így nem derül ki az sem, hogy vajon a honvédségi Falcon7x-ekről van-e szó.
Egy Falcon7x Moszkvából (2019. október 30-án még egyszer), egy másik a török Antalyából érkezett 2019. október 29-én. Az egyszerre induló gépek közül az egyik Bécsbe, a másik Szentpétervárra vitte Putyin látogatásának napján a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről az utasait.
Update (2019.11.01):
A Légiközlekedési Kulturális Központ LKK Youtube csatornáján megjelent a Ferihegy: Az irányítótorony titkai című video, amely a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér légiforgalmi irányítóinak a munkáját mutatja be, épp Putyin látogatásának napjaiban. Több érdekes vágóképet és információt is tartalmaz, például, hogy HuAF gép is tartózkodott a repülőtéren (12:00-nál).
Egy vágóképből az derült ki (15:49), hogy még egy Il-96-300-as (RA-96014) is Budapesten járt Putyin látogatása előkészítésekor, ezt az utat a Flightradar24 nem regisztrálta. Egy másik képen látható monitorról (20:59-nél) pedig az olvasható le, hogy legalább az egyik Falcon7x honvédségi volt.
Update (2019.11.02):
Részletesen is kifejtenék pár időközben felmerült kérdést. Az egyik a Légiközlekedési Kulturális Központ LKK felvételének időpontja, ami kiderült, hogy 2019. október 24-én készült. Mindez a lényegen nem változtat, mivel az infó nekem erről a videóról a 20:59-es vágókép volt, amiből kiderül, hogy a HuAF662 hívójelű gép volt az egyik FA7X azokban a napokban.
Forrás: ads-b.nl
Én nem ismertem volna e nélkül az információ nélkül, hogy mi volt az egyik honvédségi Falcon7x hívójele akkoriban. Az ADS-B adatbázisából pedig kiderül, hogy Putyin érkezését övező napokban a HuAF662 (2019. október 24-25. között) és (2019. október 29-30. között) HuAF661 hívójelű, 606-os Falcon7x lényegében folyamatosan repült, és megfordult többek között 2019.10.30-án, Budapesten is.
Azt persze most sem állítom, hogy a Flightradar24-en látható Falcon7x-ek biztosan a honvédségiek voltak, de azt igen, hogy legalább egy honvédségi megfordult ott aznap.
Borítókép: wikipedia.org.
A cikkhez ITT lehet hozzászólni. Ha tetszett, ne maradj le a következőről: