Honvédelem és nemzetbiztonság

Ezzel a határozattal vonták ki a hadrendből az An-26-os repülőgépeket

An-26

A Magyar Honvédség parancsnokának 507/2020. (HK 10.) MH PK határozata rendelkezett az An-26 repülőgépek kivonásáról. Az indokolás szerint az An-26T típusú repülőgépek – a Magyar Honvédség rendszerében – 1974 óta láttak el elsősorban a nemzetközi hadszíntéren felajánlott erők ellátási feladataihoz kapcsolódó személy és teherszállítási feladatokat.

Részt vettek egészségügyi légi kiürítési feladatok (AIREVAC) jogszabályban kötött biztosításában, az OPEN SKIES egyezmény Magyarországra háruló feladataiban, összhaderőnemi műveletek támogatásában (pl. hadszíntéri légi szállítás, deszantolás, teherdobás), térképészeti célú légi fényképezés, hazai és nemzetközi egyéb (például állami és kegyeleti szállítások) légi szállítási feladatok ellátásában.

A határozat rendelkező részben felsorolt fedélzeti azonosító jelű repülőgépek naptári üzemideje 2011. augusztus 25-én (110), 2011. december 27-én (405), 2016. május 31-én (407), 2016. december 31-én (603), illetve 2020. június 23-án (406) járt le.

Apró érdekesség, hogy az An-26-osok számát korábban is figyelemmel kísértem, és még 2016.02.07-én írtam arról, hogy két gépesre fogyott a szállító repülőgép flotta. A mostani utasítás alapján azonban az látszik, hogy valójában ez az állapot csak néhány hónappal később, 2016.05.31-én következett be, addig vélhetőleg volt még üzemidő tartalék a 407-es gépben is.

Az An-26T típusú repülőgépek további sorsát illetően tehát az a honvédelmi miniszteri döntés született, hogy a típus kora és elavultsága miatt a repülőgépek üzemeltetésére a honvédelmi tárca nem kíván további erőforrásokat fordítani.

A norma alapján a repülőgépeket törölni kell a Magyar Honvédség hadfelszereléseinek jegyzékéből, az állománytáblákból, az állami légi járművek nyilvántartásából, ezzel egyidejűleg pedig, az ingó vagyonelemekkel való gazdálkodásról szóló HM utasítás alapján, honvédelmi célra feleslegesnek minősülnek.

A határozat ellen jogorvoslatnak helye nincs.

A cikkhez ITT lehet hozzászólni. Ha tetszett, ne maradj le a következőről:

 

Ajánlott tartalom