Ejder Yalçın

Nemrég, egészen pontosan 2020. október 29-én jelent meg egy cikk a Totalcar weboldalán, amelyben eddig nem látott pontosságú információk jelentek meg a magyar kormány és a Nurol Makina közötti szerződésről.

Frissítés: a cikk átmenetileg volt elérhetetlen, annak oka, mint azt megtudtam, egy “újságkészítési malőr” volt.

A cikkükben a legnagyobb újdonság talán a 250-es darabszám volt, korábban annyit lehetett sejteni, hogy több száz járműről van szó. A cikk egyébként tele volt pontatlanságokkal, és teljesen felesleges összehasonlítással a maga helyén kezelendő Komondor projekttel.

Megerősítést nyer továbbá benne, hogy mindkét termék, tehát az Ejder Yalçın és az NMS 4×4 is az üzlet része lehet, mint ahogy ezeket a gondolatokat megőrizte a Turkinfo cikke is, ami Totalcar írásán alapult.

Ami a frissítést követően már nem aktuális:

A lényeg azonban nem ez, hanem, hogy a Totalcar cikke teljesen elérhetetlenné vált, az URL 404-es hibára vezet, ami azt jelenti, hogy a cikket úgy ahogy van törölték (vagy legalábbis elérhetetlenné tették). Mindez meglehetősen szokatlan lépés egy médiaterméknél, hiszen ennél jóval kevésbé drasztikus megoldások is léteznek.

A Totalcar oldala egyébként tökéletesen működik, más cikkek eltűnésének egyelőre nincs nyoma, még a Google is a találati listájában hozza a cikket, ami azonban már egy nem létező oldalra mutat.

nurolIlyen – kevésbé drasztikus – lépés lehet a helyreigazítás, a kiegészítés, ellenvélemény leközlése, vagy valamilyen utalás az elérhetetlenné tétel okára. Így viszont nem marad mementó a cikkről, amely még az Internet Archive segítségével sem érhető már el.

A cikkhez ITT lehet hozzászólni. Ha tetszett, ne maradj le a kövekezőről:

Ajánlott tartalom