KC-390

Eljött a nap, amikor jogalappal kijelenthető, hogy nem tévedtem, amikor több, mint két évvel ezelőtt, 2018.05.19-én – talán elsőként, de mindenképp az elsők között – írtam részletesebben arról, hogy nagy valószínűséggel KC-390-esek beszerzéséről tárgyalt a magyar kormány.

Amit később számtalan cikkben és nyilatkozatban igyekeztek megcáfolni, de természetesen többféle beszerzési koncepció is egymás mellett élhetett, változhatott. Mindazonáltal talán az egyetlen olyan elemző voltam, aki következetesen ki is tartott az álláspontja mellett.

Brazil védelmi miniszter: közel a megegyezés a magyar kormánnyal a KC-390-es repülőgépek megvásárlásáról

Hivatalos: Magyarország KC-390-es repülőgépek megvásárlásáról tárgyal Brazíliával

Jair Bolsonaro brazil elnök KC-390-essel jön Magyarországra?

Brazil kapcsolatok

Brazil KC-390-esek váltják le a szovjet An-26-os teherszállítókat?

A KC-390 tárgyalások margójára

Bevárja a 406-os Ancsa a rámpás repülőgépeket

A döntésnek a magam részéről azért mindenképp örülök, mert ez is egy olyan lépés volt a véleményem szerint, amely sokkal több kérdést magyaráz meg és tesz a helyére, mint amennyi esetleg felmerülhet a beszerzés kapcsán.

A hírt egyébként az EMBRAER jelentette be és két darabos megrendelésről szól, légi utántöltés képességgel. Érdekesség a bejelentésben, hogy a lehetséges alkalmazás kapcsán, többször is említik a missziós célokat. A gépek egyébként 2023-2024-ben érkeznek majd.

Ha jól értem a leírást, akkor legalább az egyik gép kifejezetten intenzív/MEDEVAC felszerelést is kapni fog, talán értelmet adva a tegnap idézett mondatnak az átalakított A319-esek kapcsán: “a cél az, hogy további ilyen, légi mentési feladatra alkalmas berendezéseket vásároljanak.”

Érdekesség, hogy a hír szerint ma, Budapesten történt az aláírás, épp akkor, amikor egy L-39NG (a részben magyar kézben levő, cseh kiképző repülőgép gyár, vevőket kereső terméke) is meglátogatta a kecskeméti repülőteret, illetve az is, hogy az EMBRAER weboldalán látható promóciós képen a 610-es szám szerepel a magyar teherszállítón, ami nekem sehogy se akar kijönni, kivéve ha…

Borítókép: wikimedia.org

A cikkhez ITT lehet hozzászólni. Ha tetszett, ne maradj le a következőről:

Ajánlott tartalom