Bevárja a 406-os Ancsa a rámpás repülőgépeket

An-26

Még 2017-ben nyilatkozott a magyaridok.hu-nak Benkő Tibor, a honvédség akkori vezérkari főnöke az An-26-osok sorsáról, illetve a katonai szállító repülőgépek beszerzési menetrendjéről. Akkor azt tervezték, hogy 2018-ban megjelenhetnek az első – használt, de korszerű és megfelelő potenciállal bíró – szállító repülőgépek.

Ez csakugyan így történt, hiszen használt repülőgép-beszerzések voltak a légierő A319-es utasszállítói és a Falcon 7x is. A nyilatkozat azonban akkor azt is részletezte, hogy 2019-től új szállító repülőgépek beszerzése is megkezdődhet. Az újonnan vásárolt gépeket pedig akár bérbe is adhatja a katonaság más országoknak.

A napokban megjelent egy ajánlattételi felhívás, miszerint 2020-ig valóban hadrendben kívánják tartani a 406-os An-26-ost. A közbeszerzés konkrétan a 406-os fedélzeti azonosító jelű An-26 típusú repülőgép fenntartásáról szól a 2019-2020 évek vonatkozásában.

Mindez megerősíti, hogy az új szállító repülőgépek beszerzése kapcsán konkrétum valószínűleg csak 2019-ben lesz megismerhető és a tényleges hadrendbe állítás akár 2020-ra is áthúzódhat. Addig pedig maradnak a találgatások, például, hogy a negyvenes éveit taposó An-26-osok leváltása azért nem történt még meg, hogy a brazil KC-390-es gyártása felfuthasson az esetleges megrendelésig.

Borítókép: Gyömbér Béla.

A cikkhez ITT lehet hozzászólni. Ha tetszett, ne maradj le a következőről: